Zasady gry:
Gra jest prosta, kto pierwszy dojdzie do mety wygrywa. Potrzebne nam będą pionki i sześcienna kostka. Wszyscy stawiają pionki na polu start. Poruszają się o tyle pól ile oczek wyrzucą. Jeżeli dziecko stanie na danym polu musi obliczyć sumę jaka na tym polu widnieje.
- Pole dwie, trzy, cztery, pięć kostek oznacza pojedynek. Każdy ma szansę na wygranie dodatkowego rzutu kostką. Kto więcej wyrzuci oczek wygrywa,
- Znak zapytania-dziecko, które stanie na tym polu losuje, kartę z liczbą Pozostałe dzieci muszą odgadnąć tą liczbę. Prowadzący używa słów więcej, mniej.
- Pole prezent to dodatkowy rzut kostką.
- Drabinka oznacza skrót, kierunek wyznacza strzałka.
- Pole pięć przysiadów oznacza pięć przysiadów do zrobienia.
- Pole dziesięć podskoków oznacza dziesięć podskoków.
- Pole XYZ oznacza ułożenie trzech cyfr liczby największej, później najmniejszej.
- Pole telefon oznacza, że dziecko mówi liczbę na ucho, kolejne musi powiedzieć o jeden większą. Sprawdza czy głuchy telefon został przeprowadzony poprawnie.
- Kciuki, oznaczają pojedynek na kciuki.
- 1 lub 6 oznacza wyrzuć jeśli wyrzucisz, którąś z liczb nie tracisz kolejki.
- Trójkąt oznacza narysowanie na tablicy magnetycznej trójkąta, kwadratu, prostokąta, koła, okręgu. Numerujemy je ustanawiając ciąg i odczytujemy dany kształt wywołany rzutem kostką. 6 kończy zabawę. Aspekt porządkowy.
- Rakieta, odliczamy kolejno od 20 w dół jak przy starcie rakiety.