Według badań przeprowadzonych przez Edytę Gruszczyk-Kolczyńską w 1999 roku, co czwarty uczeń edukacji początkowej (klasy 1-3) ma problemy z matematyką. 15 lat później Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) przeprowadził podobne badanie, które dowiodło, że ponad 30% dzieci doświadcza trudności w rozwiązywaniu prostych zadań matematycznych. Najnowsze dane dostarczone dzięki Ogólnopolskiemu Badaniu Postrzegania Matematyki mówią, że ponad 40% uczniów nie potrafi samodzielnie podjąć prób rozwiązania zadań, a aż 90% dzieci w wieku szkolnym odczuwa lęk związany z nauką matematyki. Dostępne badania wskazują na istotne wyzwania w nauce matematyki już na wczesnym etapie edukacji. Co istotniejsze - procent dzieci mających kłopoty z matematyką stale rośnie. To niepokojące i wręcz przerażające. Trudności, z którymi dzieci spotykają się tak wcześnie, są powodem dalszych niepowodzeń w nauce. Misją MATEMY od początku istnienia była przede wszystkim prewencja i wspomaganie rozwoju matematycznego w sposób możliwie dla dzieci naturalny - poprzez zabawę.
Prowadzimy zajęcia stacjonarnie w placówkach przedszkolnych i szkolnych na terenie województwa łódzkiego. Spotykamy się raz w tygodniu, w małych grupach liczących zazwyczaj 6-8 dzieci. Każde zajęcia trwają po 30 minut i prowadzone są według innowacyjnej metody Nemezjusza Cywińskiego. Metoda ta łączy autorski program edukacyjny z aktywną pracą na wyjątkowych pomocach dydaktycznych: matematycznych grach planszowych, klockach do nauki liczenia oraz innych narzędziach opracowanych przez architektów nauczania z MATEMY. Uczymy w sposób czynnościowy, zgodny z metodą Zofii Krygowskiej (polska dydaktyk matematyki). To w skrócie oznacza, że nie tłumaczymy dzieciom zagadnień, a stawiamy je świadomie w sytuacjach problemowych, dzięki którym dzieci samodzielnie odkrywają zależności matematyczne.
To nie są zwykłe lekcje – to podróż do świata matematyki, w którym dziecko uczy się poprzez zabawę, odkrywanie i samodzielne dochodzenie do rozwiązań. Regularne indywidualne ewaluacje pozwalają nam monitorować postępy każdego dziecka i na bieżąco dostosowywać program do jego potrzeb.
Wczesna edukacja matematyczna rozwija nie tylko umiejętności liczenia. Kształtuje logiczne myślenie, koncentrację, cierpliwość, a także zdolność rozwiązywania problemów. Dzieci, które od najmłodszych lat mają kontakt z dobrze prowadzoną matematyką, znacznie lepiej radzą sobie w późniejszych etapach nauki – zarówno w zakresie matematyki, jak i innych przedmiotów ścisłych. Ucząc matematyki w sposób przyjazny i dostosowany do rozwoju dziecka, pomagamy im nie tylko zrozumieć liczby – uczymy je myśleć.
Zrób pierwszy krok i pokaż swojemu dziecku, że matematyka może być fascynująca. Edukacja to inwestycja – a matematyka to język, którym mówi przyszłość.