Różnią się pod wieloma względami. Do najważniejszych należy sama metoda i autorskie pomoce dydaktyczne stworzone przez Nemezjusza Cywińskiego, m.in. klocki NEMI, z których korzysta 100 000 polskich dzieci w przedszkolach i które aktualnie są sprzedawane w kilku krajach Europy, jako pomoc dydaktyczna w nauce matematyki.
W 2016/2017 roku aż 36 uczniów MATEMY zostało wyróżnionych w międzynarodowym konkursie matematycznym „Kangur” - to wybitny wynik nawet na skalę światową.
Zajęcia prowadzimy w niewielkich grupach (zazwyczaj do 6 dzieci). Nie ma konieczności wożenia dzieci na zajęcia, ponieważ prowadzimy zajęcia bezpośrednio w przedszkolu. Łączymy dzieci w grupy nie na podstawie wieku, ale ich umiejętności, dzięki czemu dzieci pracują z rówieśnikami o podobnym stopniu umiejętności i mają najlepsze możliwości rozwoju. Trzykrotnie w ciągu roku przeprowadzamy ewaluację, która daje nam możliwość weryfikacji postępów dziecka. Na zakończenie roku szkolnego rodzice otrzymują ewaluację w formie opisowej, która zawiera informację na temat umiejętności/postępów dziecka.
Zajęcia są prowadzone raz w tygodniu i trwają 30 minut.