Labirynt pełen prezentów

Zasady gry:

Gra jest prosta, kto pierwszy dojdzie do mety wygrywa. Potrzebne nam będą pionki i sześcienna kostka. Wszyscy stawiają pionki na polu start.  Poruszają się o tyle pól ile oczek wyrzucą.  Jeżeli dziecko stanie na danym polu musi obliczyć sumę jaka na tym polu widnieje.

  • Pole dwie, trzy, cztery, pięć kostek oznacza pojedynek. Każdy ma szansę na wygranie  dodatkowego rzutu kostką.  Kto więcej wyrzuci oczek wygrywa,
  • Znak zapytania-dziecko, które stanie na tym polu losuje, kartę z liczbą Pozostałe dzieci muszą odgadnąć tą liczbę. Prowadzący używa słów więcej, mniej.
  • Pole prezent to dodatkowy rzut kostką.
  • Drabinka oznacza skrót, kierunek wyznacza strzałka.
  • Pole pięć przysiadów oznacza pięć przysiadów do zrobienia.
  • Pole dziesięć  podskoków oznacza dziesięć podskoków.
  • Pole XYZ  oznacza ułożenie trzech cyfr liczby największej, później najmniejszej.
  • Pole telefon oznacza, że dziecko mówi liczbę na ucho, kolejne musi powiedzieć o jeden większą. Sprawdza czy głuchy telefon został przeprowadzony poprawnie.
  • Kciuki, oznaczają pojedynek na kciuki.
  • 1 lub 6 oznacza wyrzuć jeśli wyrzucisz, którąś z liczb nie tracisz kolejki.
  • Trójkąt oznacza narysowanie na tablicy magnetycznej trójkąta, kwadratu, prostokąta, koła, okręgu. Numerujemy je ustanawiając ciąg i odczytujemy dany kształt wywołany rzutem kostką.  6 kończy zabawę. Aspekt porządkowy.
  • Rakieta, odliczamy kolejno od 20 w dół jak przy starcie rakiety.

Matema galeria
Tu uczyliśmy...
© 2014 - 2017 matema.edu.pl Created by - Elementy grafiki: Piotr Nowakowski
YouTube