Matema logo

korepetycje z matematyki

również przypadki beznadziejne

menu
KATOWICE
UL. Fredry 18/1
Ul. Pola 79
00 48 662 055 486
biuro@matema.edu.pl
NIP: 648688876
UL. Fredry 18/1
40-663 Katowice
GLIWICE
Styczyńskiego 26/11
00 48 608 138 035
WARSZAWA
Reymonta 21

O nas

Kim jesteśmy?

Firma, którą tworzą energiczni ludzie znajdujący pasję w tym co robią. Działacze społeczni i wolontariusze Fundacji Cała Polska Liczy Dzieciom. Podtrzymujemy wielopokoleniową tradycję belferską rodzin Cywińskich i Myśliwców. Ogólnopolski zasięg: Katowice, Gliwice, Warszawa, Wrocław. Przedszkola, szkoły, biura korepetycji. Matematyka, fizyka, chemia. Również przypadki beznadziejne.

Biuro korepetycji w Katowicach, powstanie Matemy

„Mathema” z greckiego –poznanie, umiejętność. W 2013 roku powstało biuro korepetycji w Katowicach. Wtedy też Cywiński stał się „przedszkolanką” w Gliwickim przedszkolu. Firma działała też w Sławkowie, w szkole języków obcych „Sukces” w ramach kursu przygotowawczego do egzaminu gimnazjalnego z matematyki. O rozwoju Matemy najlepiej świadczą liczby: rok szkolny 2013/2014 - 30 uczniów, rok szkolny 2014/2015 - 50 uczniów, rok szkolny 2015/2016 już ponad 120 uczniów, rok szkolny 2016/2017 jest to 350 uczniów. Jeździmy po całym Śląsku, oprócz tego do Warszawy, Krakowa gdzie otworzyliśmy filie niestacjonarne naszych przedsięwzięć.

Nasi nauczyciele:

Nemezjusz Cywiński

Nemezjusz Cywiński 28 lat, student matematyki, nauczyciel, twórca gier i zabaw matematycznych, przedsiębiorca, wolontariusz.
Pierwszych korepetycji z matematyki udzieliłem mając 14 lat. Zostałem na chwilę sam w biurze ojca. Marcin 24-letni rolnik, który podchodził do matury, miał kłopot z dodawaniem ułamków. Wytłumaczyłem mu to, nie potrafił patrzeć jak bezradnie siedzi na krześle. Sytuacja kuriozalna, dziecko uczyło dorosłego matematyki! Najstarszy uczeń miał 72 lata, właściciel firmy budowlanej. Pytał mnie którą budowę ma ukończyć jako pierwszą? Z jak liczną załogą miał obstawić dane budowy? To pomogło mu zwiększyć ekonomiczną opłacalność swoich przedsięwzięć. Zdarzały się i delegacje międzynarodowe -byłem na korepetycjach aż w Hamburgu. Nauczanie matematyki to nie jest sucha czynność polegająca na ćwiczeniu i rozwiązywaniu zadań, a raczej wyzwanie i świetna zabawa. Wymyślam i produkuje w tym celu różne gry i pomoce edukacyjne. Moje lekcje to spektakl. Nauczanie matematyki to zlepek różnych nauk swoisty POP-learning. Wykorzystuję elementy marketingu, bo w tym wypadku wiedza matematyczna, to produkt, który sprzedaję w pięknej oprawie! Dla większości bez tej oprawy matematyka jest czymś nudnym, żmudnym i trudnym. Czymś czego nie można się nauczyć. Nauczenie się pracy z żartobliwie określanymi przez nas „przypadkami beznadziejnymi” było najtrudniejszym, ale okazało się też najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w mojej pracy! Teraz wiem jak nauczyć tabliczki mnożenia, wcześniej tylko mi się wydawało, że to potrafię. Podczas uczenia zmieniam się w inną osobę. Jestem zawsze pełen energii, zapału, szukam odpowiedzi na pytania uczniów: „Dlaczego jest tak? Dlaczego idziemy tą drogą, a nie inną?”. Uczniowie wiedzą, że jestem w stanie ich nauczyć.

Jagoda Cywińska

Jagoda Cywińska Odkąd sięgam pamięcią, matematyka zawsze niezmiernie mnie interesowała, jestem jednak przede wszystkim nauczycielem matematyki, uwielbiam tłumaczyć jej zawiłości i odkrywać przed moimi uczniami jej piękno. Wiele radości sprawia mi zarówno tłumaczenie granic i rozprawianie o nieskończoności, jak i nauka ułamków czy tabliczki mnożenia. Przekazywanie wiedzy to moja pasja. Nauczanie zaczęłam 6 lat temu od prywatnych lekcji, teraz prowadzę biuro korepetycji, kółka matematyczne w szkołach i zajęcia w przedszkolach w ramach Matematycznego Uniwersytetu Dziecięcego. Najwięcej o uczeniu nauczyłam się od najmłodszych, ich umysły nie są jeszcze wciśnięte w sztywne ramy systemu edukacji. Dzieci nie boją się pytać o rzeczy oczywiste, przez co zmuszają nauczyciela do bardzo wnikliwej analizy danego zagadnienia. Nauka matematyki to nie wykonywanie gotowych przepisów i wkuwanie zbioru zasad wymyślonych przez starożytnych mędrców, ale wspólne odkrywanie jej w otaczającym nas świecie.

Rafał Marciniec

Rafał Marciniec Jestem studentem matematyki ze specjalizacją finansową. Studiowałem na University of L'Aquila we Włoszech i na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Moja przygoda z nauczaniem „królowej nauk” zaczęła się dzięki Nemezjuszowi, za co jestem mu niezmiernie wdzięczny. Swoje pierwsze kroki stawiałem w przedszkolu w Gliwicach. Obecnie uczestniczę w projekcie Matematycznego Uniwersytetu Dziecięcego i pomagam prowadzić biuro korepetycji w Katowicach i Warszawie. Przyznaję, że najwięcej radości i energii daje mi praca z najmłodszymi uczestnikami naszych zajęć. Małe dzieci są najbardziej wymagającymi uczniami, nie ma mowy o nudnych zajęciach. Podczas wszystkich naszych warsztatów, korepetycji staram się ukazać matematykę w innym świetle, przez co nie rzadko moje zajęcia są oryginalne w formie, wykończeniu, transferują mnóstwo energii. Nie trzeba jednak wierzyć mi na słowo, można przekonać się samemu. Serdecznie zapraszam wszystkich, również przypadki beznadziejne!
Animacja
Back to top
Back to top
YouTube