Lokalizacje/Łódź
MATEMA ŁÓDŹ – dlaczego warto uczyć małe dzieci matematyki?
Według badań przeprowadzonych przez Edytę Gruszczyk-Kolczyńską w 1999 roku, co czwarty uczeń edukacji początkowej (klasy 1-3) ma problemy z matematyką. 15 lat później Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) przeprowadził podobne badanie, które dowiodło, że ponad 30% dzieci doświadcza trudności w rozwiązywaniu prostych zadań matematycznych. Najnowsze dane dostarczone dzięki Ogólnopolskiemu Badaniu Postrzegania Matematyki mówią, że ponad 40% uczniów nie potrafi samodzielnie podjąć prób rozwiązania zadań, a aż 90% dzieci w wieku szkolnym odczuwa lęk związany z nauką matematyki. Dostępne badania wskazują na istotne wyzwania w nauce matematyki już na wczesnym etapie edukacji. Co istotniejsze – procent dzieci mających kłopoty z matematyką stale rośnie. To niepokojące i wręcz przerażające. Trudności, z którymi dzieci spotykają się tak wcześnie, są powodem dalszych niepowodzeń w nauce. Misją MATEMY od początku istnienia była przede wszystkim prewencja i wspomaganie rozwoju matematycznego w sposób możliwie dla dzieci naturalny – poprzez zabawę.
Klocki Nemi do nauki matematyki – tak uczymy w przedszkolach i szkołach
DLACZEGO JESTEŚMY DOBRZY W TYM CO ROBIMY?
Praca w małych
grupach
METODA NAUCZANIA
N. CYWIŃSKIEGO
AUTORSKIE GRY
I POMOCE
DYDAKTYCZNE
INDYWIDUALNE
EWALUACJE/
MONITORUJEMY
POSTĘPY
Klocki Nemi do nauki matematyki – tak uczymy w przedszkolach i szkołach
Jak wyglądają zajęcia z matematyki dla dzieci w Łodzi?
Prowadzimy zajęcia stacjonarnie w placówkach przedszkolnych i szkolnych na terenie województwa łódzkiego. Spotykamy się raz w tygodniu, w małych grupach liczących zazwyczaj 6-8 dzieci. Każde zajęcia trwają po 30 minut i prowadzone są według innowacyjnej metody Nemezjusza Cywińskiego. Metoda ta łączy autorski program edukacyjny z aktywną pracą na wyjątkowych pomocach dydaktycznych: matematycznych grach planszowych, klockach do nauki liczenia oraz innych narzędziach opracowanych przez architektów nauczania z MATEMY. Uczymy w sposób czynnościowy, zgodny z metodą Zofii Krygowskiej (polska dydaktyk matematyki). To w skrócie oznacza, że nie tłumaczymy dzieciom zagadnień, a stawiamy je świadomie w sytuacjach problemowych, dzięki którym dzieci samodzielnie odkrywają zależności matematyczne.
To nie są zwykłe lekcje – to podróż do świata matematyki, w którym dziecko uczy się poprzez zabawę, odkrywanie i samodzielne dochodzenie do rozwiązań. Regularne indywidualne ewaluacje pozwalają nam monitorować postępy każdego dziecka i na bieżąco dostosowywać program do jego potrzeb.
GALERIA ZDJĘĆ






































































Dlaczego warto rozpocząć naukę matematyki jak najwcześniej?
Wczesna edukacja matematyczna rozwija nie tylko umiejętności liczenia. Kształtuje logiczne myślenie, koncentrację, cierpliwość, a także zdolność rozwiązywania problemów. Dzieci, które od najmłodszych lat mają kontakt z dobrze prowadzoną matematyką, znacznie lepiej radzą sobie w późniejszych etapach nauki – zarówno w zakresie matematyki, jak i innych przedmiotów ścisłych. Ucząc matematyki w sposób przyjazny i dostosowany do rozwoju dziecka, pomagamy im nie tylko zrozumieć liczby – uczymy je myśleć.
Zapraszamy dzieci, młodzież i rodziców z Łodzi oraz okolic!
Zrób pierwszy krok i pokaż swojemu dziecku, że matematyka może być fascynująca. Edukacja to inwestycja – a matematyka to język, którym mówi przyszłość.
tu nas znajdziesz w Łodzi
ŁÓDZKIE
Mokra 19/23, 95-205
Pabianice
Klaretyńska 9, 91-117 Łódź
Łódź
Marcina Kasprzaka 66 a, 91-017 Łódź
Łódź
Skwer Imienia Świętego Maksymiliana Marii Kolbego, 93-276 1ego
Łódź
Dolna 46, 95-200 Pabianice
Pabianice
ul. Wolborska 48
Piotrków Trybunalski
Szkolna 6
Kleszczów
ul. Gen, Grota-Roweckiego 3
Pabianice
Karniszewicka 91
Pabianice
Jana Pawła II 41, 95-050 Konstantynów Łódzki
Konstantynów Łódzki
Łagiewnicka 136
Łódź
Slalomowa 25
Łódź
Krzewowa 10
Łódź
Sportowa 30, 97-340 Rozprza
Rozprza
Stara Droga 134, 97-500 Radomsko
Radomsko
Szkolna 2, 97-340 Rozprza
Rozprza